Οι Συνεργασίες για Καινοτομία και Ανταλλαγή Καλών Πρακτικών αφορούν την ανάπτυξη και ενίσχυση διακρατικών συνεργασιών μεταξύ φορέων/οργανισμών που δραστηριοποιούνται στον τομέα της εκπαίδευσης, της κατάρτισης, της νεολαίας ή σε άλλον κοινωνικοοικονομικό τομέα.
Στις στρατηγικές συμπράξεις ενθαρρύνεται η συμμετοχή φορέων από διαφορετικούς χώρους ώστε μέσα από την αλληλεπίδραση σε επίπεδο δεξιοτήτων και εμπειριών οι συμμετέχοντες φορείς να αυξάνουν την ικανότητά τους για διεθνική συνεργασία και να παράγουν υψηλής ποιότητας καινοτόμα προϊόντα.
Απώτερος στόχος των Στρατηγικών Συμπράξεων που θα υλοποιηθούν με επιχορήγηση από το πρόγραμμα Erasmus+ είναι να αποφέρουν θετικά και μακροπρόθεσμα αποτελέσματα για τα άτομα και τους φορείς που συμμετέχουν στις δραστηριότητες αλλά και να επιφέρουν βελτιώσεις στα συστήματα και τις πολιτικές για την εκπαίδευση στην Ευρώπη.
Οι στρατηγικές συμπράξεις είναι ανοιχτές σε κάθε είδους οργανισμό που δραστηριοποιείται σε οποιονδήποτε τομέα της εκπαίδευσης, της κατάρτισης και της νεολαίας ή σε άλλους κοινωνικοοικονομικούς τομείς, καθώς και σε οργανισμούς που αναπτύσσουν δραστηριότητες σε διάφορους τομείς.
Το Ινστιτούτο Ευρωπαϊκής Εκπαίδευσης αναλαμβάνει να σχεδιάσει και να διαχειριστεί στρατηγικές συμπράξεις σε συνεργασία με:
- Ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης
- Σχολεία/Ινστιτούτα/Εκπαιδευτικά κέντρα (οποιουδήποτε επιπέδου, από την προσχολική ως την ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, συμπεριλαμβανομένης επίσης της επαγγελματικής εκπαίδευσης και της εκπαίδευσης ενηλίκων)
- Μη κερδοσκοπικές οργανώσεις και Ενώσεις.
- Δημόσιες ή ιδιωτικές, μικρές, μεσαίες ή μεγάλές επιχειρήσεις (περιλαμβανομένων των κοινωνικών επιχειρήσεων)
- Δημόσιους φορείς σε τοπικό, περιφερειακό ή εθνικό επίπεδο
- Κοινωνικούς εταίρους ή άλλους εκπροσώπους του εργασιακού τομέα, συμπεριλαμβανομένων των εμπορικών επιμελητηρίων, των βιομηχανιών, των βιοτεχνικών/επαγγελματικών ενώσεων και των συνδικαλιστικών οργανώσεων
- Ερευνητικά ινστιτούτα
- Ιδρύματα
- Κέντρα διεπιχειρησιακής κατάρτισης
- Επιχειρήσεις που παρέχουν από κοινού κατάρτιση (συνεργατική εκπαίδευση)
- Πολιτιστικούς οργανισμούς, βιβλιοθήκες, μουσεία
- Φορείς που παρέχουν υπηρεσίες επαγγελματικού προσανατολισμού, επαγγελματικής συμβουλευτικής και ενημέρωσης
- Οργανισμούς επικύρωσης γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων που αποκτώνται μέσω της μη τυπικής και της άτυπης μάθησης.

ExhiBIT
Δεκεμβριος 2023
Το έργο ExhiBIT στοχεύει στο να παρέχει στα μουσεία ψηφιακές λύσεις για τη συμπερίληψη των εναλλακτικών φωνών σε συλλογές που έχουν επιμεληθεί από κοινού, το οποίο θα επιτρέψει την ενεργή συμμετοχή κοινοτήτων που υποεκπροσωπούνται στη νέα εποχή των Phygital μουσείων. Αναγνωρίζει ως βασικές προτεραιότητες της ΕΕ την αξία της ισότιμης συμμετοχής για όλους και το δυναμικό των ψηφιακών τεχνολογιών για την προώθηση των κοινωνικών συμμετοχικών καινοτομιών για ένα βιώσιμο μέλλον της ΕΕ χωρίς αποκλεισμούς. Το ExhiBIT προτείνει το επόμενο βήμα στην ψηφιοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς στοχεύοντας στην αειφόρο ανάπτυξη των μουσείων χωρίς αποκλεισμούς, μέσω της δημιουργίας μιας εφαρμογής λογισμικού που μετατρέπει τους επισκέπτες σε ενεργούς επιμελητές στους Phygital χώρους, αναπτύσσοντας ένα Εγχειρίδιο που θα ευαισθητοποιήσει τους επαγγελματίες των μουσείων πάνω στην αξία των Phygital στρατηγικών για τη διεύρυνση της συμμετοχής των επισκεπτών στην εποχή μετά πανδημίας και έναν Οδηγό για επαγγελματίες μουσείων ώστε να αναβαθμίσουν τις ικανότητες τους για τη χρήση της εφαρμογής ExhiBIT και την ψηφιοποίηση των συλλογών τους.

Breaking the Patterns
Πρόγραμμα Δημιουργική Ευρώπη
Ιανουάριος 2024
Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα “Breaking the Patterns” είναι μια διετής πρωτοβουλία η οποία θα στηρίξει καλλιτεχνικές φιλοξενίες, εκθέσεις, καθοδήγηση και την επαγγελματική εξέλιξη καλλιτεχνών σε τέσσερις χώρες. Στόχος του είναι να υποστηρίξει ανερχόμενους εικαστικούς καλλιτέχνες που αντιμετωπίζουν οικονομικούς ή κοινωνικούς περιορισμούς. Συμμετέχοντες από την Ιρλανδία, την Πορτογαλία, την Ελλάδα και την Ισπανία θα παρουσιάσουν τα έργα τους σε εκθέσεις σε Δουβλίνο, Λισαβόνα, Κρήτη και Σεβίλλη. Το πρόγραμμα θα προσφέρει γνώση του επαγγελματικού κόσμου της τέχνης, μέσω εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και ομαδικών εκθέσεων, με στόχο να ενισχυθεί και να καλλιεργηθεί η δημιουργικότητα νέων καλλιτεχνών.
Περισσότερα στο: https://breakingthepatterns.eu/

ECOPRENEURS
Ιανουάριος 2024
Το έργο ECOPRENEURS στοχεύει στο να συμβάλει στην προσαρμογή της ΕΕΚ στις ανάγκες της αγοράς εργασίας, στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και στην αντιμετώπιση του ψηφιακού μετασχηματισμού αναπτύσσοντας μια καινοτόμο προσέγγιση για την ΕΕΚ και εμπλέκοντας μεθόδους και εργαλεία για την οικοδόμηση και βελτίωση των δεξιοτήτων και της γνώσης των εκπαιδευομένων ΕΕΚ για βιώσιμη επιχειρηματικότητα. Το έργο θα αναπτύξει ένα προφίλ ικανοτήτων ενός Ecopreneur (οικολογικού επιχειρηματία), ένα εκπαιδευτικό διαδικτυακό παιχνίδι για τη βιώσιμη επιχειρηματικότητα, έναν οδηγό κατάρτισης εκπαιδευτικών ΕΕΚ και μια στρατηγική για ευρεία υιοθέτηση και εφαρμογή. Το έργο δίνει έμφαση στην ανάπτυξη πρακτικών δεξιοτήτων, δίνοντας τη δυνατότητα στους εκπαιδευόμενους να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις σε τομείς όπου οι ανησυχίες για τη βιωσιμότητα και το περιβάλλον είναι ζωτικής σημασίας, σύμφωνα με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας της ΕΕ. Θα αναπτξει το προφίλ ικανοτήτων ενός Ecopreneur, το οποίο θα σκιαγραφεί τις απαιτούμενες γνώσεις, δεξιότητες και συμπεριφορές για τους εκπαιδευόμενους της ΕΕΚ, διασφαλίζοντας ότι η πορεία κατάρτισης ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της αγοράς και προωθεί την φιλική προς το περιβάλλον επιχειρηματικότητα. Αυτό το προφίλ θα ευθυγραμμίζεται με την προτεραιότητα της ΕΕ σχετικά με την προετοιμασία των μελλοντικών γενεών για τη δημιουργία και τη διαχείριση βιώσιμων επιχειρήσεων, συμβάλλοντας στις τοπικές και παγκόσμιες προσπάθειες αειφόρου ανάπτυξης.

FASHION-UP
Νοέμβριος 2023
Το έργο FASHION-UP στοχεύει να διατηρήσει τις αρχές της κυκλικής οικονομίας και της ενσωμάτωσης των πράσινων πρακτικών στην επιχειρηματική διαδικασία της χειροτεχνικής ραπτικής, αναπτύσσοντας συγκεκριμένες ικανότητες για την ανακαίνιση ρούχων. Αυτό θα επιτρέψει στους μελλοντικούς επαγγελματίες του κλάδου να μετατρέψουν τα ανεπιθύμητα προϊόντα και τα κλωστοϋφαντουργικά απόβλητα σε κάτι μεγαλύτερης αξίας, καθώς και να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις για τη γόνιμη τοποθέτησή τους στην αγορά εργασίας. Θα προωθήσει επίσης την ιδέα της επιχειρηματικότητας στον τομέα της βιοτεχνικής ραπτικής εστιάζοντας σε ζητήματα περιβαλλοντικής/κοινωνικής βιωσιμότητας, με ιδιαίτερη προσοχή στο δυναμικό που θα μπορούσε να εκφραστεί από τη νεανική και γυναικεία επιχειρηματικότητα.
Περισσότερα στο: https://www.fashionupproject.com/

ProEnGaT: Προώθηση της Επιχειρηματικότητας και του Γαστρονομικού Τουρισμού
Ιούλιος 2023
Ο στόχος του έργου ProEnGaT είναι να συμβάλει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων που θα δώσουν στους εκπαιδευόμενους πρόσβαση στην ευρωπαϊκή αγορά εργασίας, παρέχοντάς τους ανταγωνιστικές γνώσεις, ενισχύοντας τις δεξιότητες και ικανότητές τους και προάγοντας την επιχειρηματική εκπαίδευση, ενθαρρύνοντας παράλληλα την ευρωπαϊκή συνεργασία στον γαστρονομικό τουρισμό. Το έργο θα ανταλλάξει παραδείγματα καλών πρακτικών μεταξύ των συμμετεχόντων ιδρυμάτων σχετικά με την κατάρτιση και τις δραστηριότητες που προωθούν τον γαστρονομικό τουρισμό και θα αναπτύξει μαθήματα κατάρτισης για νέους άνεργους πτυχιούχους επαγγελμάτων που σχετίζονται με τη φιλοξενία και τη διατροφή ή νέους που δεν βρίσκονται επί του παρόντος στην εκπαίδευση, την απασχόληση ή την κατάρτιση, που αναζητούν ευκαιρία να εισέλθουν την αγορά εργασίας Γαστρονομικού Τουρισμού.

SHERLOCK: Συνεργασίες για την Καινοτομία – Συμμαχίες που υποστηρίζουν την ενεργειακή μετάβαση του κτιριακού αποθέματος
Μάρτιος 2023
Το έργο SHERLOCK στοχεύει να τονώσει την καινοτομία σε ευρωπαϊκό επίπεδο σχεδιάζοντας και εφαρμόζοντας ένα πρωτότυπο και προηγμένο εκπαιδευτικό πλαίσιο βασισμένο σε μικροδιαπιστευτήρια για την αναβάθμιση του εργατικού δυναμικού και τη δια βίου μάθηση. Θα ενσωματώσει και θα συνδυάσει ένα πολυεπιστημονικό χαρτοφυλάκιο πράσινων και ψηφιακών δεξιοτήτων προς τη συνεργασία και τη γνώση ροή ανταλλαγής μεταξύ διαφορετικών ενδιαφερόμενων, ενισχύοντας τη δημιουργία θέσεων εργασίας και υποστηρίζοντας τον φιλόδοξο στόχο της μετασκευής κτιρίων μαζικής ενέργειας.

Erasmus+ KA220-VET πρόγραμμα “DysinEdu”
Ιανουάριος 2023
Το Erasmus+ KA220-VET πρόγραμμα “DysinEdu” είναι ένα καινοτόμο πρόγραμμα που αφορά την ενίσχυση της συμπερίληψης και της διαφορετικότητας στους τομείς της εκπαίδευσης και της επαγγελματικής κατάρτισης και υλοποιείται με τη σύμπραξη αρμόδιων ευρωπαϊκών φορέων στους παραπάνω τομείς.
Βασικός στόχος του DysinEdu είναι η δημιουργία συμπεριληπτικών περιβαλλόντων μάθησης και εργασίας και η ενδυνάμωση των μαθητών/εργαζομένων με ειδικές μαθησιακές διαταραχές μέσω ενημέρωσης, ανάλυσης και διευκόλυνσης για μια επιτυχημένη μετάβαση στην αγορά εργασίας. Συγκεκριμένα, σχεδιάστηκε για να υποστηρίξει μαθητές και εργαζομένους με ειδικές μαθησιακές διαταραχές, όπως η δυσλεξία, η δυσγραφία, η δυσλογική κ.α., που επηρεάζουν την ανάγνωση, τη γραφή, την ορθογραφία, τα μαθηματικά και άλλες γνωστικές διαδικασίες.
Με μία πολυδιάστατη προσέγγιση, το DysinEdu επιδιώκει να παρέχει ολοκληρωμένες πληροφορίες για τις διαταραχές αυτές σε εκπαιδευτικούς, γονείς, εργοδότες και το ευρύτερο κοινό. Μέσω της διεξοδικής έρευνας σε διαφορετικές χώρες της Ευρώπης, το πρόγραμμα αναζητά πληροφορίες για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι μαθητές/εργαζόμενοι με διαταραχές και εντοπίζει αποτελεσματικές παρεμβάσεις που θα διευκολύνουν την ενσωμάτωσή τους, ενώ μέσω ειδικών πόρων και συνεργασίας με εργοδότες, εξοπλίζει τους φορείς με τα εφόδια για τη δημιουργία υποστηρικτικών περιβαλλόντων. Στοχεύει δε, στη βελτίωση των αποτελεσμάτων της εκπαίδευσης, των ευκαιριών απασχόλησης και της συνολικής ευημερίας των μαθητών/εργαζομένων με διαταραχές, δημιουργώντας ένα πιο ισότιμο και υποστηρικτικό κοινωνικό περιβάλλον για όλους.

EMPROVE: Ενδυνάμωση Άτυπων Φροντιστών Υγείας στην Ευρώπη
Δεκέμβριος 2022
Ο στόχος του προγράμματος EMPROVE είναι να υποστηρίξει την ποιότητα της βοήθειας για τους ηλικιωμένους δημιουργώντας ένα καινοτόμο πρόγραμμα σπουδών για τα άτομα που θα ήθελαν να εκπαιδευτούν για να γίνουν Άτυποι Φροντιστές Υγείας. Ο Άτυπος Φροντιστής Υγείας είναι επάγγελμα γηριατρικής φροντίδας: κάποιος που είναι με την οικογένεια, που σχεδιάζει και επιβλέπει τη φροντίδα. Έχει την κατάλληλη προετοιμασία, εμπειρία και δεν ταλαιπωρείται ο ίδιος από συναισθηματικό φορτίο. Αυτή η υπηρεσία λειτουργεί στις Ηνωμένες Πολιτείες από τη δεκαετία του 1970, αλλά εξακολουθεί να είναι νέα ή ακόμα και πρωτοποριακή στις ευρωπαϊκές χώρες. Οι κύριοι στόχοι του προγράμματος EMPROVE είναι η προώθηση της ποιότητας των εκπαιδευτικών πρακτικών στον τομέα της ΕΕΚ, δημιουργώντας μια άκρως καινοτόμο κατάρτιση που οδηγεί στην απόκτηση ικανοτήτων για ένα από τα επαγγέλματα του μέλλοντος – Άτυπος Φροντιστής Υγείας, στη βελτίωση την ποιότητα ζωής των ηλικιωμένων και των οικογενειών τους, προσφέροντάς τους την επαγγελματική φροντίδα ενός εκπαιδευμένου Άτυπου Φροντιστή Υγείας, στην εισαγωγή καινοτόμων τεχνικών στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης των ηλικιωμένων σε κοινωνίες που γερνούν όλο και περισσότερο, στην ενίσχυση των ευκαιριών συνεργασίας μεταξύ διαφορετικών ευρωπαϊκών χωρών στον τομέα υγειονομικής περίθαλψης και στη βελτίωση της ανταλλαγής γνώσεων και εμπειριών στον τομέα που καλύπτεται από το πρόγραμμα.

Inclusive Education in action: Cognitive haptic teaching in VET System
Παιδαγωγικά μοντέλα με χρήση απτικής τεχνολογίας στην ΕΕΚ
Νοέμβριος 2021-Νοέμβριος 2024
Το έργο In.HAPTIC.VET στοχεύει στο να αναπτύξει και να μεταφέρει στους εκπαιδευτικούς και τους εκπαιδευτές ΕΕΚ μια καινοτόμο διδακτική προσέγγιση και εργαλεία για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, αξιοποιώντας τις δυνατότητες που προσφέρει η απτική εκπαίδευση, η οποία δεν έχει ακόμη εφαρμοστεί στο σύστημα ΕΕΚ. Οι στόχοι του έργου είναι, επομένως, μια απάντηση στο πλαίσιο και σε αυτό το πρόβλημα. Συγκεκριμένα, σκοπεύει να αναπτύξει ένα εκπαιδευτικό μονοπάτι και μια εφαρμογή έξυπνων συσκευών για εκπαιδευτικούς που εργάζονται με μαθητές με προβλήματα όρασης χρησιμοποιώντας την απτική ανάδραση και ήχους ASMR. Επίσης, στοχεύει στον εντοπισμό και την περιγραφή του Προφίλ Ικανοτήτων του Εκπαιδευτικού ΕΕΚ πάνω στη χρήση ψηφιακών εργαλείων, στο διδακτικό σχεδιασμό και τη διδασκαλία μαθητών με αναπηρίες.

Intercambio+ VET
Σεπτέμβριος 2022
Το έργο Intercambio+ VET στοχεύει στην αντιμετώπιση των κενών μεταξύ της εκμάθησης γλωσσών, της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΚ) και του κόσμου της εργασίας. Το έργο επικεντρώνεται στην ειδική επαγγελματική εκμάθηση γλωσσών θα συνεργαστεί με εταίρους σε έξι διαφορετικά κράτη μέλη της ΕΕ για την ανάπτυξη και πιλοτική εφαρμογή εκπαιδευτικού υλικού σχεδιασμένου να υποστηρίξει την ανάπτυξη δεξιοτήτων συνομιλίας για συγκεκριμένους οικονομικούς τομείς (Οικολογία, Τρίτος Τομέας και Κοινωνική Οικονομία, Πολιτισμική Κληρονομιά, Ψηφιακά Μέσα, Αρχιτεκτονική, Κατασκευαστικός Τομέας, Δημιουργικές Βιομηχανίες).

VAMOOC – Virtual Assistant’s MOOC
Δεκέμβριος 2021
Ένας Virtual Assistant (Διαδικτυακός βοηθός) είναι ένα άτομο που παρέχει υπηρεσίες διοικητικής, δημιουργικής ή τεχνικής υποστήριξης σε άλλους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων. Ο στόχος αυτού του προγράμματος είναι να δημιουργήσει ένα μαζικό ανοιχτό διαδικτυακό πρόγραμμα μαθημάτων για μαθητές ΕΕΚ και επιχειρηματίες σχετικά με το πώς να εργάζονται ως Virtual Assistants, λαμβάνοντας υπόψη τις δεξιότητες και τις γνώσεις που πρέπει να αναπτυχθούν καθώς και τις επιχειρηματικές δεξιότητες που αφορούν τέτοιες θέσεις εργασίας.

ACCED – Προώθηση της Διαδικτυακής Εκπαίδευσης την εποχή της πανδημίας
Ιανουάριος 2021
Οι εκπαιδευτικές μέθοδοι απομακρύνονται από τις παραδοσιακές μεθόδους και κινούνται προς την online διδασκαλία με τη μέθοδο Agile, γεγονός που επιταχύνθηκε λόγω του COVID-19. Στόχος του παρόντος προγράμματος είναι να στηρίξει τους εκπαιδευτικούς, ώστε να ανταποκριθούν στις πραγματικές ανάγκες των μαθητών τους και να εκσυγχρονίσουν τον τομέα. Το πρόγραμμα εστιάζει στην υλοποίηση ενός συγκεκριμένου προγράμματος κατάρτισης, μιας μεθοδολογίας και μιας πιστοποίησης της κατάρτισης κατά τη διάρκεια της φάσης υλοποίησής του και πέραν αυτής για την παροχή βιωσιμότητας.

IDiSI – Ενσωμάτωση της πολυμορφίας και της κοινωνικής ένταξης
Δεκέμβριος 2020
Στόχος του προγράμματος αυτού είναι η κατάρτιση των εκπαιδευτών στο πλαίσιο της πολυμορφίας και της κοινωνικής ένταξης. Διεύρυνση και ανάπτυξη των ικανοτήτων των εκπαιδευτών των εκπαιδευτικών και του λοιπού προσωπικού στήριξης των ενήλικων μαθητών για την προώθηση και την ενσωμάτωση της πολυμορφίας και της κοινωνικής ένταξης των πλέον μειονεκτούντων και με χαμηλή ειδίκευση εκπαιδευομένων. Στόχος είναι η βελτίωση των μεθόδων και των εργαλείων διδασκαλίας μέσω της αποτελεσματικής χρήσης καινοτόμων λύσεων και ψηφιακών τεχνολογιών.

ToFIE – Εργαλεία για την Ενταξιακή Εκπαίδευση
Οκτώβριος 2020
Το πρόγραμμα στοχεύει στην ενίσχυση των γνώσεων και των ικανοτήτων των εκπαιδευτικών οποιουδήποτε κλάδου στον τομέα των μαθησιακών διαταραχών, στην προώθηση της επαγγελματικής τους ανάπτυξης και στον εφοδιασμό τους με εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιήσουν σε ένα εκπαιδευτικό πλαίσιο, σύμφωνα με τις πραγματικές τους ανάγκες επαγγελματικής ανάπτυξης. Στο πλαίσιο αυτό, θα αναπτύξουμε ένα ολοκληρωμένο Εγχειρίδιο καλών πρακτικών και εργαλείων και ένα κύκλο μαθημάτων για τις μαθησιακές διαταραχές που θα στηρίξει την ένταξη και τη συμμετοχή μαθητών με μαθησιακές διαταραχές, με έμφαση στις ενδεχόμενες ειδικές ανάγκες ξένων μαθητών των οποίων η πρώτη γλώσσα είναι διαφορετική από τη γλώσσα διδασκαλίας.

VX Designers
Οκτώβριος 2020
Πρόκειται για ένα πρόγραμμα KA201 που θα προσφέρει στους νέους πιο ουσιαστικές εμπειρίες και μάθηση, ιδίως σε εκθέσεις και μουσεία. Στόχος του προγράμματος VX Designers είναι να δημιουργήσει μια μεθοδολογία που θα αξιοποιήσει στο έπακρο τις εκθέσεις ως παιδαγωγικό εργαλείο, αναπτύσσοντας τις δεξιότητες των μαθητών με περιεκτικό τρόπο και θα παράσχει στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές τα εργαλεία για να δημιουργήσουν τη δική τους εικονική έκθεση για μάθηση. Στοχεύει σε μαθητές που θα επωφεληθούν αναλαμβάνοντας την επιμέλεια της δικής τους έκθεσης, καθιστώντας έτσι το μουσείο κέντρο ενεργού και όχι παθητικής μάθησης.

LeCoLe – Οι μαθητές ως συν-δημιουργοί της δικής τους μάθησης
Οκτώβριος 2020
Το εν λόγω πρόγραμμα Erasmus+ KA2 στοχεύει στην ενεργό συμμετοχή των μαθητών στον σχεδιασμό, την υλοποίηση και της αξιολόγηση της μαθησιακής διαδικασίας στο σχολείο και εκτός αυτού, προκειμένου να τους καταστήσει συν-δημιουργούς της δικής τους μάθησης στο πλαίσιο μιας συνεργατικής μαθησιακής διαδικασίας. Η δημιουργία καινοτόμων μαθησιακών προσεγγίσεων, τις οποίες μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι εκπαιδευτικοί για να δώσουν τη δυνατότητα μάθησης με επίκεντρο τον μαθητή, θα ενισχύσει τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία, τις τεχνολογικές ικανότητες, ανταποκρινόμενη θετικά σε λάθη και θα βελτιώσει τη λήψη αποφάσεων.
Όλα τα podcasts είναι διαθέσιμα στις γλώσσες των εταίρων και στα αγγλικά, και μπορείτε να τα ακούσετε στο spotify.com και στο youtube.com.
Τα θέματα που πραγματευόμαστε είναι τα ακόλουθα:
α. Συνδημιουργία στην Ιρλανδική Μετα-Δημοτική Εκπαίδευση
β. Συνδημιουργία στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
γ. Πώς οι Εκπαιδευτικές Τεχνολογίες μπορούν να υποστηρίξουν τη Συνδημιουργία
δ. Διεπιστημονικότητα για Συνδημιουργία στα σχολεία
ε. Προώθηση της συμμετοχής στα κοινά στη διαδικασία διδασκαλίας-μάθησης
ζ. Αυτοδιευθυνόμενη Μάθηση και Συνδημιουργία
η. Χρήση Πολιτιστικών Εμπειριών ως Πηγής στη Διαδικασία Σπουδών
Ακολουθήστε τους παρακάτω συνδέσμους για να τα ακούσετε!
Εδώ μπορείτε να βρείτε την έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε κάθε χώρα, καθώς και συμπληρωματικά υλικά σχετικά με τα podcasts, χρήσιμους συνδέσμους και ιστοσελίδες, μελέτες περίπτωσης και ιδέες διδασκαλίας που προωθούν τη συν-δημιουργία.

PR.E.S.T.O. – Προώθηση της διακρατικής κινητικότητας ατόμων με αναπηρία
Σεπτέμβριος 2020
Στόχοι του προγράμματος αυτού είναι η προώθηση της κινητικότητας ατόμων με νοητική αναπηρία στην Ευρώπη, ενισχύοντας την ευαισθησία των διαχειριστών ΕΕΚ και καθοδήγηση των ΜΜΕ για τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να εμπλέξουν άτομα με νοητική αναπηρία σε διαδρομές κινητικότητας, η αντιμετώπιση και καταπολέμηση της εκτεταμένης προκατάληψης απέναντι στις ικανότητες των ατόμων με νοητική αναπηρία σε συνηθισμένουςεργασιακούς χώρους, η αύξηση του αριθμού εταιρειών και ΜΜΕ που είναι πρόθυμες να δεχτούν συμμετέχοντες με νοητική αναπηρία στο πλαίσιο προγραμμάτων κινητικότητας και η αύξηση του αριθμού των φορέων παροχής ΕΕΚ που επιθυμούν να εμπλέξουν άτομα με νοητική αναπηρία στα προγράμματα κινητικότητάς τους. Το εν λόγω πρόγραμμα Erasmus KA204 στοχεύει στην προώθηση της κοινωνικής ένταξης και στη διευκόλυνση της μετάβασης στην αγορά εργασίας ατόμων με νοητικές αναπηρίες χάρη στη συμμετοχή τους στη διακρατική κινητικότητα. Τα πνευματικά προϊόντα θα περιλαμβάνουν μια καθορισμένη διαδρομή για το πώς άτομα με νοητική αναπηρία μπορούν να λάβουν μέρος σε διακρατικά προγράμματα κινητικότητας, θα ενημερώνουν τις μεθόδους συμμετοχής ατόμων με νοητικές αναπηρίες στην ΕΕΚ και θα δημιουργήσουν ένα δίκτυο φιλοξενίας ΜΜΕ και ΜΚΟ.

Κλιματική αλλαγή για τη δια βίου μάθηση και την αειφόρο ανάπτυξη
Σεπτέμβριος 2020
Πρόκειται για ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης ενηλίκων με σκοπό την ενδυνάμωση των εκπαιδευομένων σε σχέση με τη σύνδεση παγκόσμιων και τοπικών δράσεων, ειδικά σχετικά με τους στόχους της κλιματικής αλλαγής. Εφοδιασμός των συμμετεχόντων με τις δεξιότητες που απαιτούνται για την αειφόρο ανάπτυξη και προώθηση των ικανοτήτων τους ώστε να γίνουν παγκόσμιοι πολίτες.

Αξιοποίηση των μεταναστευτικών εμπειριών στην ενίσχυση της απασχολησιμότητας – VAMOS
Ιανουάριος 2020
Το νέο μας έργο VAMOS είναι μια στρατηγική εταιρική σχέση Erasmus + KA2 στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση και στοχεύει στον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την παροχή ειδικής κατάρτισης σε μεταναστευτικούς πληθυσμούς.
Η κατάρτιση αυτή θα τους επιτρέψει να αυξήσουν την απασχολησιμότητά τους στον εθελοντικό/μη-κερδοσκοπικό τομέα, αποκτώντας ειδικές ικανότητες που διευκολύνουν την κοινωνική και εργασιακή ενσωμάτωση άλλων μεταναστών. Ορισμένες από τις αρμοδιότητες αυτές θα είναι:
– Διαπολιτισμική διαμεσολάβηση.
– Καθοδήγηση σταδιοδρομίας.
– Επικοινωνιακές δεξιότητες.
– Ψυχολογική υποστήριξη.
– Βασικά στοιχεία μεταναστευτικής νομοθεσίας.
– Προσδιορισμός ικανοτήτων.

Flash Mind- Visual learning for inclusive pedagogy
Ιανουάριος 2020
Το Flashmind είναι μια στρατηγική σύμπραξη Erasmus + KΑ2 για τη σχολική εκπαίδευση.
Το πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της πρώτης ευρωπαϊκής πλατφόρμας
που θα δημιουργήσει μια εκπαιδευτική διαδρομή, βασισμένη σε εργαλεία και μεθόδους τα οποία θα συνδυάζουν εικόνα και κείμενο / εικόνα και ήχο / κείμενο και ήχο, με ιδιαίτερη έμφαση στις δεξιότητες STEAM.
Αυτή η πορεία εκμάθησης θα πραγματοποιηθεί σε τρία βασικά στάδια:
1) Ανάπτυξη οπτικών μαθήματα με τη μορφή βίντεο κλιπ, κινούμενων slideshows κ.λπ.
2) Αναδιοργάνωση των βασικών πληροφοριών του μαθήματος σε νοητικούς χάρτες
3) Δημιουργία βιβλιοθήκης των διαθέσιμων καρτών και δυνατότητα δημιουργίας ιδίων καρτών.
Η πλατφόρμα Flash Mind θα προσφέρει επίσης εργαλεία για εκπαιδευτικούς, όπως έναν παιδαγωγικό οδηγό για τη δημιουργία και τη χρήση των εργαλείων αυτών καθώς και μεθόδους μάθησης βασισμένες στην οπτική παιδαγωγική.

Σχολικές στρατηγικές για τον εντοπισμό και την αντιμετώπιση ψευδών ειδήσεων– SPOTTED
Νοέμβριος 2019
Το νέο αυτό Erasmus+ KA2 πρόγραμμα θα διαρκέσει 32 μήνες και αποσκοπεί στη δημιουργία μιας εκπαιδευτικής πλατφόρμας για νέους, καθηγητές, αλλά και γονείς, η οποία θα συνεισφέρει στην ενίσχυση του «αλφαβητισμού στα Μέσα Ενημέρωσης» και στην κριτική σκέψη της νέας γενιάς, έτσι ώστε να μην πέφτει θύμα παραπληροφόρησης, φαινόμενο που μαστίζει στην εποχή μας.
Για να επιτευχθεί ο σκοπός αυτός, κατά τη διάρκεια του προγράμματος μας, θα αναπτύξουμε διάφορα εργαλεία (Πνευματικά Προϊόντα), τα οποία θα περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων:
Ένα «Διαδικτυακό εργαλείο αξιολόγησης για τον αλφαβητισμό στα Μέσα» που θα ελέγχει την ικανότητα των νέων να εντοπίζουν τις πληροφορίες που αποτελούν προϊόντα παραπληροφόρησης, τις «Κατευθυντήριες γραμμές για τον αλφαβητισμό στα Μέσα» που θα απευθύνεται σε καθηγητές, και τέλος, ένα «Ηλεκτρονικό Πρόγραμμα Μαθημάτων σχετικό με την παραπληροφόρηση», προκειμένου οι νέοι να είναι σε θέση να αξιολογούν τις πληροφορίες που βρίσκονται στο διαδίκτυο.

Τρισδιάστατη Εκτύπωση στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση
Οκτώβριος 2019
Το νέο μας πρόγραμμα Erasmus+ KA2 με τίτλο «3D printing in VET – Τρισδιάστατη Εκτύπωση στην ΕΕΚ» στοχεύει στην εισαγωγή της χρήσης της 3D εκτύπωσης στην εκπαίδευση καθώς επίσης και στη δημιουργία ενός ανταγωνιστικού προγράμματος κατάρτισης εξειδικευμένου για τους εκπαιδευτικούς και εκπαιδευτές της ΕΕΚ, παρέχοντάς τους τις απαιτούμενες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες για τη χρήση των 3D εκτυπωτών στην Εκπαίδευση.
Ο συντονιστής της κοινοπραξίας είναι το Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνης – Κ.Ε.ΚΑ.Π.Ε.Ρ. – Περιφέρειας Κρήτης.

AuTrain – Ανάπτυξη πιστοποιημένου προγράμματος εκπαίδευσης και πλατφόρμας για «υπεύθυνους αυτισμού»
Οκτώβριος 2019
Το πρόγραμμα Erasmus + VET “AuTrain” στοχεύει στην ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης ηλεκτρονικής πλατφόρμας με πληροφορίες και συμβουλές σχετικά με τις διαταραχές στο φάσμα του Αυτισμού.
Η πλατφόρμα AuTrain θα χρησιμοποιηθεί για την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση όσον αφορά την καθημερινή ζωή αυτιστικών ατόμων ως σημαντική βάση για την κοινωνική ένταξη, και θα χρησιμοποιηθεί επίσης για μια πανευρωπαϊκή ανταλλαγή πληροφοριών και απόψεων εμπειρογνωμόνων σε θέματα επιστήμης και πρακτικής εργασίας στον τομέα του αυτισμού.
Η πλατφόρμα θα περιλαμβάνει το αναλυτικό πρόγραμμα και το απαραίτητο υλικό διδασκαλίας και εκπαίδευσης για το μάθημα επαγγελματικής κατάρτισης “υπεύθυνος αυτισμού” ως ένα κύριο αποτέλεσμα του AuTrain.

3DJail – Printing the future
Οκτώβριος 2018
Το «3DJail – Printing the future» είναι ένα πρόγραμμα Erasmus+/ KA2 Στρατηγικές Συμπράξεις στον τομέα της Εκπαίδευσης Ενηλίκων και σκοπός του είναι η ανάπτυξη τεχνικών και ψηφιακών δεξιοτήτων που είναι απαραίτητες για την εγκατάσταση και χρήση των τρισδιάστατων εκτυπωτών.
Κατά τη διάρκεια του προγράμματος οι εταίροι της σύμπραξης θα αναπτύξουν ένα πρόγραμμα κατάρτισης για φυλακισμένους με σκοπό την αναβάθμιση των ψηφιακών δεξιοτήτων τους και την ενίσχυση της απασχολησιμότητας τους.

Reducing Early Leaving in VET – RELiVET
Οκτώβριος 2018
Το πρόγραμμα «Reducing Early Leaving in VET – RELiVET» είναι ένα Erasmus+/ KA2 Στρατηγικές Συμπράξεις στον τομέα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.
Στόχος του έργου είναι η ανάπτυξη ενός προγράμματος κατάρτισης, ειδικά σχεδιασμένου για το προσωπικό της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, το οποίο θα προτείνει νέες στρατηγικές υποστήριξης οι οποίες θα αποτρέπουν την εγκατάλειψη του σχολείου από τους μαθητές που προέρχονται από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.

InterTrainE
Οκτώβριος 2018
Το διεθνές πρόγραμμα με τίτλο «Διαπολιτισμική Κατάρτιση για Εκπαιδευτικούς – InterTrainE» χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Πρόγραμμα Erasmus + / KA2 / Στρατηγικές Συνεργασίες για την Εκπαίδευση Ενηλίκων) και έχει επτά εταίρους σε 4 χώρες (Ηνωμένο Βασίλειο, Φινλανδία, Ιταλία, Ελλάδα).
Σκοπός του προγράμματος είναι να αναπτύξει ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για εκπαιδευτικούς που διδάσκουν ενήλικες μετανάστες.

REMINT, Refugees and Migrants Inclusion Toolkit
Οκτώβριος 2017
Το πρόγραμμα Erasmus + ΚΑ2 «REMINT» στοχεύει να συμβάλει στην ευρύτερη χρήση μη παραδοσιακών μεθόδων διδασκαλίας που μπορούν να καταστήσουν ευκολότερη και αποτελεσματικότερη την εκμάθηση βασικών δεξιοτήτων (“Toolkit”) για αιτούντες άσυλο, πρόσφυγες και μετανάστες. Το εγχειρίδιο με βιωματικές μεθόδους διδασκαλίας για εκπαιδευτικούς είναι διαθέσιμο στον παρακάτω σύνδεσμο.

IIEF – Inclusion and Integration in Europe for experts in pre-school education, youth and social work (Erasmus+ /ΚΑ2 Strategic partnerships)
Οκτώβριος 2017
Erasmus+ /ΚΑ2 Στρατηγικές Συμπράξεις «IIEF – Inclusion and Integration in Europe for experts in pre-school education, youth and social work».
Το πρόγραμμα έχει σκοπό την ανταλλαγή απόψεων και προγραμμάτων που αφορούν την ενσωμάτωση ευάλωτων κοινωνικά ομάδων. Μάθετε περισσότερα εδώ:

“TALKING – Transactional Analysis Learning for Kneeling over the INtercultural Gap” (Erasmus+/ KA2 Strategic Partnerships for adult education)
Νοέμβριος 2016
Στόχος του προγράμματος «TALKING – Transactional Analysis Learning for Keeling over the INtercultural Gap» είναι η ανάπτυξη καινοτόμων εκπαιδευτικών πρακτικών σχετικά με την αναβάθμιση των εκπαιδευτών που ασχολούνται με την εκπαίδευση και κατάρτιση ενηλίκων μεταναστών.
Το σχέδιο είχε διάρκεια δυο χρόνια και προέβει στην υλοποίηση δραστηριοτήτων που αφορούν την ενίσχυση των επικοινωνιακών ικανοτήτων των εκπαιδευτών ενηλίκων αναφορικά με τη διαχείριση πολυπολιτισμικών ομάδων εκπαιδευόμενων, βάσει των αρχών της Συναλλακτικής Ανάλυσης.

“Helping Students with Learning Disabilities – Dyslexia“ (Erasmus+/ KA2 Strategic Partnerships for adult education)
Νοέμβριος 2016
Το πρόγραμμα μελέτησε τις εκπαιδευτικές πρακτικές που εφαρμόζονται στην Ευρώπη στον τομέα της Ειδικής Αγωγής με σκοπό των εντοπισμό των βέλτιστων πρακτικών. Βάσει των ευρημάτων της ανάλυσης, οι εταίροι ανέπτυξαν ένα εγχειρίδιο για εκπαιδευτικούς της Ειδικής, αλλά και της γενικής αγωγής, με χρήσιμες πρακτικές και μεθόδους ενίσχυσης των ικανοτήτων τους και προσέγγισης των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες και δυσλεξία.

“Guidelines for the work inclusion of refugees and asylum seekers” (Erasmus+/ KA2 Strategic Partnerships for VET)
Νοέμβριος 2016
Στόχος του προγράμματος «Guidelines for the work inclusion of the refugees and the asylum seekers» είναι η έρευνα και η καταγραφή των προσόντων που απαιτούνται από τους επαγγελματίες που εργάζονται στις υπηρεσίες υποδοχής και ενσωμάτωσης προσφύγων, καθώς και η αντιστοίχιση των δεξιοτήτων αυτών με την τυπική και άτυπη εκπαίδευση. Μεταξύ άλλων, το τριετές αυτό ερευνητικό πρόγραμμα δημιούργησε ένα επιμορφωτικό σεμινάριο πάνω στην Διαπολιτισμική Εκπαίδευση. Επικοινωνήστε μαζί μας αν ενδιαφέρεστε να μάθετε περισσότερα για το πρόγραμμα.

VAMOOC – Virtual Assistant’s MOOC
Δεκέμβριος 2021
Ένας Virtual Assistant (Διαδικτυακός βοηθός) είναι ένα άτομο που παρέχει υπηρεσίες διοικητικής, δημιουργικής ή τεχνικής υποστήριξης σε άλλους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων. Ο στόχος αυτού του προγράμματος είναι να δημιουργήσει ένα μαζικό ανοιχτό διαδικτυακό πρόγραμμα μαθημάτων για μαθητές ΕΕΚ και επιχειρηματίες σχετικά με το πώς να εργάζονται ως Virtual Assistants, λαμβάνοντας υπόψη τις δεξιότητες και τις γνώσεις που πρέπει να αναπτυχθούν καθώς και τις επιχειρηματικές δεξιότητες που αφορούν τέτοιες θέσεις εργασίας.
