Σεμινάριο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
Το εκπαιδευτικό σεμινάριο παρέχεται από τo Ινστιτούτο Ευρωπαϊκής Εκπαίδευσης και αναπτύχθηκε έπειτα από εκτεταμένη έρευνα και ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού σχεδίου έρευνας και καινοτομίας “Re.Inclusion – Κατευθυντήριες γραμμές για την ένταξη των προσφύγων και των αιτούντων άσυλο στην εργασία”, το οποίο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το πρόγραμμα Erasmus+. Η κατάρτιση απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και επαγγελματίες που εργάζονται ή προτίθενται να εργαστούν με μετανάστες, πρόσφυγες και αιτούντες άσυλο. Οι μεταπτυχιακοί φοιτητές των σχετικών κλάδων είναι ευπρόσδεκτοι να συμμετάσχουν. Πρόκειται για μία πιλοτική εκπαίδευση, στο τέλος της οποίας οι συμμετέχοντες θα κληθούν να συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο αξιολόγησης του εκπαιδευτικού υλικού. Η εκπαίδευση θα καλύψει χρησιμες τεχνικές και βασικές γνώσεις, οι οποίες θα βοηθήσουν τους εκπαιδευτικούς και επαγγελματίες να κατανοήσουν και να στηρίξουν τη διαδικασία της πολιτιστικής προσαρμογής και κοινωνικής ενσωμάτωσης ατόμων που προέρχονται από διαφορετικά πολιτιστικά πλαίσια. Καθώς υπάρχει περιορισμένη διαθεσιμότητα ανά ημέρα, οι συμμετέχοντες μπορούν να επιλέξουν να συμμετάσχουν σε μία από τις τρεις ημέρες της προσφερόμενης εκπαίδευσης.Παρακαλούμε, επιλέξτε την ημέρα με τη μεγαλύτερη συνάφεια στην εργασία και τα ενδιαφέροντά σας μέσω του συνδέσμου https://www.eventbrite.com/e/50352147629
Ημέρα 1η – 20 Οκτωβρίου
Ορισμός του πολιτισμού. Πλουραλισμός, Πολυπολιτισμικότητα και Διαπολιτισμικότητα. Κατανόηση της ασάφειας. Κατανόηση πολιτιστικών προτύπων. Στερεότυπα και προκαταλήψεις. Μελέτη περιπτώσεων: ιδέες, μοντέλα, στρατηγικές και αποτελέσματα. Πολιτιστικό σοκ: έννοια και συμπτώματα. Μοντέλο καμπύλης U & W. Σύνδρομο Οδυσσέα: έννοια, αιτίες, συμπτώματα και μέτρα πρόληψης. Επικοινωνία, γενικές πτυχές. Διαπολιτισμική επικοινωνία; Λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία. Εμπάθεια και ενεργητική ακρόαση: έννοια, επίπεδα, εμπόδια ενσυναίσθησης. Στυλ επικοινωνίας και διαβεβαίωσης: τα ναι και τα όχι.
Ημέρα 2η – 3 Νοεμβρίου
Ο ρόλος του μέντορα / καθηγητή γλωσσών. Διαπολιτισμικές ικανότητες για εκπαιδευτικούς. Όρια όσον αφορά τις ευθύνες και τις αρμοδιότητες. Δικτύωση; Η θεωρία των πολιτιστικών διαστάσεων του Hofstede. Συμβουλευτική και νομικές πληροφορίες. Δικαιώματα και καθήκοντα μεταναστών, προσφύγων και αιτούντων άσυλο στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Νομική υποστήριξη και καθοδήγηση.
Ημέρα 3η – 10 Νοεμβρίου
Συμβουλευτική. Εργασία και κοινωνική ένταξη: προσεγγίσεις που μπορούν να χρησιμοποιούνται στην αλληλεπίδραση με αλλοδαπούς. Διαμεσολάβηση: ενσυναίσθηση και ενεργητική ακρόαση. Πώς να οικοδομήσουμε εμπιστοσύνη; Λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία. Κατανόηση υποβόσκοντων θεμάτων. Ενεργοποίηση κατάλληλων τεχνικών διαχείρισης συγκρούσεων. Παρακολούθηση των βασικών αποτελεσμάτων και των επιπτώσεων της καθοδήγησης. Αξιολόγηση της επίτευξης στόχων.
Εκπαιδευτικοί στόχοι:
- Οι συμμετέχοντες θα αναπτύξουν διαπολιτισμική συνειδητοποίηση και θα κατανοήσουν τις έννοιες της πολιτιστικής προσαρμογής.
- Οι συμμετέχοντες θα διδαχθούν δεξιότητες επικοινωνίας, αξιολόγησης και διαμεσολάβησης, ειδικά προσαρμοσμένες στη συνεργασία με μετανάστες.
- Οι συμμετέχοντες θα αποκτήσουν γνώσεις σχετικά με τις διδακτικές προσεγγίσεις και τις τεχνικές διδασκαλίας οι οποίες ενισχύουν την εργασιακή και την κοινωνική ένταξη των μεταναστών.
Η συμμετοχή είναι δωρεάν και θα απονεμηθούν πιστοποιητικά παρακολούθησης.
Κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων θα προσφερθούν αναψυκτικά και snacks.